Nytändning!

Nu jävlar! Nu vägrar jag vara sur och grinig mer. Jag slutar! Grinig kan gå någon annanstanns, jag vill inte umgås med dig! Hehe!

Äntligen kom jag ut och springa igen! Har inte kommit ut sedan i torsdags ju, höll på att få abstinens igår när jag helt enkelt fick kapitulera och inse att om man ska ha gäster kl 14, och stiger upp strax innan nio på morgonen, utan att ha städat i förväg eller förberett något alls om man ska vara petig, då hinner man faktiskt inte springa någonstanns!
Men idag! Och vilken runda sen då! Eller ja, det var ju min vanliga runda, men jag var på strålande humör, mötte folk som roade sig (och mig) med att hejja, klocka med osynlig sådan, staka sig upp för lååång backe, promenera i en rasande fart... Ibland verkar det som om hela den aktiva delen av byn är ute samtidigt! Oftast är det ju bara jag, och någon stackars hundägare som förbannar den dagen de förälskade sig i detta lilla luddhuvud som måste ut i ur och skur. De brukar titta på mig med en blick som verkar säga "Du har ju inte ens hund med dig, du BEHÖVER ju inte ut och ränna!" Eller den andra varianten som förekommer i denna byn, "Knäppa, vita brud som springer fast hon har vatten i kranen hemma, och inte ska hon tre mil till någon skola heller... "
Iallafall! Efter min första kilometer insåg jag att jag höll ett riktigt bra tempo, 4.59m/km. Första kilometern brukar annars vara min långsammaste, men idag hade eld i rumpan! Sedan höll jag två jämna kilometer, 5.16 och 5.15, trots uppförsbackar... När jag kom ut på asfalten igen kom jag upp i 5.06 på fjärde kilometern. Då insåg jag att jag hade en chans att komma under målet 5km på under 26 minuter. Så jag lade i en växel till. För en sådan hade jag tydligen, haha! Tufft för låren, men väl inne i byn klarade jag av 5km på 25.11min! Sista kilometern på 4.36minuter, men då tog jag verkligen i! Sedan fick jag en kilometers nedvarvning och sedan stod äldsta dottern hemma på tomten och jublade som om jag hade sprungit ett maraton, haha! Gött! Jag är sjukt nöjd med mig själv måste jag medge... Nu vill jag ner under 25minuter, sedan måste jag byta runda...

Hade mitt vanliga Cirkelpass ikväll med. Sju tappra själar hade energi över, trots det fina vädret, och kom till idrottshallen. Vanligt pass förutom att jag hade bytt ut hopprepet på uppvärmningen till 20 burpees istället. Det har varit lite väl mycket hopprepande på sista tiden faktiskt... Kul med något nytt!

Nu ska jag borsta mina tänder, sedan är det läggdags! Imon är det dagisdag! Det betyder egentid med minstingen, mys...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0