Snabbis

Idag har jag umgåtts med min ömma moder i den närmaste staden. Vi knatade på häslokost, naturligtvis, Stadium och lite klädbutiker, åt kinamat och handlade knäckebröd och salladsmix... Utöver det fick jag med mig tranbär, gojibär och en ny fettförbrännare från Hälsokosten. Sjukt tråkigt, speciellt efter att ha knatat runt bland träningskläderna på Stadium, hehe! Men, det är bara att leva med! Pengarna är få och då får det vara!

När jag kom hem blev det lite familjeumgås, passade på att hämta banklappen på vägen från bussen till huset. Sedan stekte mannen och jag pannkakor till kottarna. Alla barn och mannen åt ordentligt, det var tydligen riktigt gott! När allt var undanplockat bytte jag om och gav mig ut på löprundan för dagen. Den vanliga 6km´s rundan, 5km bra tempo och sista kilometern nedvarvning. Nu lyckades jag få ner tiden på 5km till 26,06min. Riktigt bra! Jag är så nöjd! Nu blir nästa mål att komma under 26 minuter, och sedan hoppas jag kunna springa 5km på 25 minuter blankt. Det vore så kul att komma dit! Sedan blir det längre sträckor löpning med, lita på det!

Var så nöjd med löpningen när jag kom hem, att jag trotsade allt vett och sans, klädde på alla tre barnen och släpade med dem på kvällens corepass. Tfan tränade ju fotboll, så normalt sett brukar jag bara vara hemma med barnen på kvällen. Men idag var det fart på mig! En av mina "intruktörskollegor" hade med sina två barn, så mina äldsta lekte med dem hela tiden, medan lillpajken satt fint jämte mig, på en stretchmatta och tuggade på min nyckelklippa samtidigt som han flinade sitt spikraka leende mot alla som såg på honom! Han är en charmputte den där pajken...

Sedan var det bara hem, kvällsmat i ungarnas magar, kvällsbetyr och sängen! Hann flaskmata påjk med innan Tfan kom hem och tog över. När jag kom upp från duschen så låg minstingen i spjälsängen! Trevligt med en lugn kväll...

Så, sammanfattningen av dagen! Snabbt umgås i stan, snabb löpning, snabb träning, snabbt blogginlägg (typ)..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0