Sy-och bloggtorka.

Jag har börjat jobba. Ett städjobb kom och gav sig självt till mig :)
Denna veckan har jag jobbat måndag,tisdag osså en timme idag. Samtliga tider under Lilleskrutts dagistider.
Så det blir inte så mycket sytt. Inget alls, om man ska vara petig. :P Igår kväll tog jag mig iaf samman och sprättade isär ett par påbörjade byxor. Jag fick den briljanta idéen om ett par "baggy"-brallor till tjejen. Letade fram Meedoms bok och slog till med det största byxmönstret i tjejens storlek. Det var dömt att misslyckas.. :P När jag hade sytt ihop innerben och utsidorna, så insåg jag att det aldrig skulle funka. Byxorna såg bara breda och korta ut...
Men, det är inte värre än att man kan sprätta och börja om. Nu är iaf alla delar isär. Ska rita ut det nya mönstret och klippa till.. Så småningom...

Efter att ha städat trappuppgångar i två dagar och bytt glödlampor en tredje, trodde jag att jag skulle få ledigt imorgon.. :) På morgondagens schema står lägenhetsstädning. Iväg på morgonen, får se hur lång tid det tar.. Nått sytt lär det inte bli. Jag kommer att vara halvdöd innan denna veckan är över.. Men man ska inte klaga :D 

*bara lite ;)*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0