Alvgrodan goes Zero.

I brist på syprojekt lägger jag in mitt största projekt hittills. Min gamla Zerohood, som blev misshandlad under en köksrenovering, fick nytt liv som hood till Lilleskrutt.

Min tröja innan slakt.
image2

Här har jag klippt ut och sytt ihop luvan med ett randigt foder, trikå från E-slöjd

image3

Hålet på magen är lagat, och jag har återanvänt och sytt på magfickan

image4

Fram- och bakstycke samt ärmar är ihopsydda, och stickningarna är sydda.

image5

Till slut blev den färdig! T.o.m namnbandet har kommit på plats :)

image6

Sista bilden ut. Lilleskruttan i sin hood :)

image7

Kommentarer
Postat av: áYeliqa

Vilken döfräck huvtröja det blev. Kul även med återanvända gamla kläder. Man känner sig så nyttig och ekonomisk då :)

2008-02-05 @ 13:41:15
URL: http://tokigtalikt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0