Stickad mössa

Äntligen har det blivit något pysslat! Städjobbet jag har har tagit upp så mycket tid, så när jag äntligen varit ledig har jag inte känt för något annat än godisätning i soffläge :P

Men! I soffläge kan man sticka, och till slut blev det en hjälmmössa i rätt storlek. Efter en mössa som blev för stor, och en mössa som blev alldeles för liten :P
Lilleskrutt är med på noterna. Mössorna är till bebisen som ligger i mammas mage :)



Mönstret kommer från första numret av Kreativ stickning 0-4 år. Fina mönster, men eftersom jag bara har stickat halsdukar innan, så kändes detta som en lagom start..



Mössan som blev på tok för liten, donerades till Lillskruttans tunna dockgarderob. Hon blev överlycklig när hon kom ner på morgonen och såg att hennes docka hade likadan mössa som bebis ska få! Sötungen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0