Byxan, uppdaterad :)

Nu, äntligen, är kameran tömd med :P

Här kommer iaf lite bilder och så...

image14

Byxorna är sydda i en smalspårig rosa manschester, med limegröna broderade blommor på. Jag var väldigt tveksam till detta tyget, när jag hittade det på Jofotex i november. Men jag kunde ändå inte låta bli att köpa en meter iaf :P Men nu känns det som jag gillar det.. Tror jag :D

Iaf, byxorna är sydda efter byxor form 2 ur Hanne Meedoms bok. Väldigt bra. Men nästa gång ska jag låta bli att klippa fyra stycken, två blir det nästa gång. Förstår inte ens varför jag fick för mig det från början.. Jaja, nere i benslutet har jag sytt vit mudd. Tanken var att det skulle gå att vika upp mudden nu, och sedan låta mudden vara ovikt när brallorna börjar bli lite korta. Men det slutade med att jag tänkte rätt, tyckte det blev för joxigt, och sedan gjorde fel :P Från början skulle jag ha sytt ihop muddarna så att sidsömmarna kom inne i mudden. Nu kom sömmen på utsidan av benet, vilket iofs funkar just nu, när mudden är uppvikt, men inte om det behövs vikas ner.. :P Jaja, man lär sig allt eftersom.  

I midjan har jag satt resårband och bak den vanliga namnlappen som ni ser på bilden under.

Blev nöjd, skulle bara ha sett till att ha mer tid på mig när de väl skulle sys. Då kanske mudden hade blivit som den skulle :)
image15

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0