Senaste alster..

Nu har jag äntligen tagit mig i kragen och förminskat mina bilder!

Denna och förra veckan jobbade jag bara två dagar i veckan, så jag hade lite tid över för mig själv.
Först ut var en vanlig långärmad t-shirt. Mönstret är från Hanne Meedoms bok, långärmad t-shirt form 1. Den är sydd i röd och gulrandig trikå från E-Slöjd, kantad med brun trikå från samma ställe.
Först sydde jag halsringningen med det randiga tyget, på fel ledd så halsen blev jättetrång, och det fanns inte en chans att Lilleskrutt skulle få på sig den. Så jag fick sy om den, och använde då samma trikå som till ärmsluten. Det blev bra och alla i familjen blev nöjda :)
image17


När tröjan väl var färdigknåpad, tog jag tag i ett nytt projekt som jag funderat på ett tag. En heldress utan ärmar.

Jag använde mönster från Hanne Meedoms bok igen, hel dräkt i form 2 tror jag det var :P

Hade svart velour liggandes som jag köpte billigt på Gittes tygkälla för flera år sedan. Det visade sig att jag inte hade någon dragkedja i rätt längd, så denna prototyp fick tryckknappar.

Jag blev ganska nöjd med mitt första försök. Resåren i ryggslutet kom för långt ner, så det ska upp nästan 10cm till nästa gång. Dessutom vill jag helstha dragkedja, så det ska jag se till att fixa. Meningen är osså att dressen ska sitta tajtare än den gör nu..

Men största problemet just nu är att Skrutten tar av sig den hela tiden :P

      image20


Kommentarer
Postat av: katarina nimrodsson

var ute och kollade runt lite och hittade din sida mycket fint du har gjort
ville lämna ett avtryck att jag varit inne på din sida

2008-03-27 @ 14:17:45
URL: http://kattaspyssel.bloggspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0