Alvgrodans wct-tröja

För ungefär ett år sedan eller så, kom min svägerska på besök med ett par kassar med tyg och ett 20-tal Handarbete-tidningar. Detta var grejor som blivit kvar sedan hennes barn var små, men funkade väldigt bra för mig :)

Denna tröjan sydde jag efter Hanne Meedoms långärmad tröja i form 1, storlek 92. Alla sömmar syddes med lila tråd, det var faktiskt den minst matchande tråden jag hade i syskåpet :) Jag tycker att den funkar bra, roligt kontrast.

Nästa gång måste jag komma ihåg att kolla tyget, för denna gången visade det sig att ryggpartiet blivit fläckigt. Jag hoppas att det går bort i tvätten. Nästa gång ska ärmarna vara längre, och halshålet mindre.



Tyget är något rödare i verkligheten.

Tröjan är väldigt populär här hemma. Tryckknapparna visade sig vara ett bra val, nu kan skruttan ta av sig tröjan utan att bråka med dragkedjor :)



Nästa gång blir det nog foder i luvan med. Version 2 är på planeringsstadiet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0