misslyckad kofta.




Vissa saker blir aldrig som man hade tänkt! På en internetkompis bilddagbok såg jag en tuff tjej i koftan med ungefär denna färgkombinationen, stickad av kompisens farmor, tror jag det var. Jag misstänkte att detta var ett gammalt hederligt mönster som farmodern haft liggandes i sina gömmor i flera år, och som inte gick att få tag på :)
 Av en slump såg jag samma kofta stickad i andra färger på Sysidan, insåg att det måste vara samma mönster och surfade in på Drops Design för ett gratis mönster :)

Var inne på Umbra i stan och köpte Garnstudions alpacagarn med, så att allt skulle bli helt rätt!

Efter att ha stickat nästan hela koftan insåg jag att höger framstycke var stickat mycket lösare än vänster som jag började med. Till historian hör att jag stickade min egen sjal i mohair på stickor 12mm vid sidan av.. :P Ingen bra idé.
Jag repade upp en bit in på höger ärm och började om. Blev färdig, sydde ihop ärmar och började sy i knappar.. När jag insåg att det var fel på höger framstycke igen! Men denna gången var det för långt! Denna gången tappade jag sugen. Jag har ingen lust att repa upp och sticka om. Det får helt enkelt bli en kofta man har under jackan, där ingen ser, eller om allt annat är smutsigt och ungen måste ha något långärmat.. Morr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0