Stickistickisticki...

Svärmor har smittat av sig. Jag har blivit stickfixerad, jag kan inte sluta!
Hittade en väldigt trevlig sida, kallad Garnkorgen, som säljer mumsiga garn. Beställde allt detta :)

Och just nu håller jag på att sticka en bolero till mig själv, hör och häpna :), av det grå och rosa garnet. Nu hoppas jag innerligt att garnet räcker, annars behövs det mer och det finns inte mycket kvar på hemsidan av just denna färgställningen. Typiskt, inte sant?

Dessutom har jag stickat mina första strumpor, dessutom även de till mig själv!


Det syns inte så väl på bilden, men garnet skiftar mellan brunt, mörktmörkt lila och rosa. Jag hade fel inställningar på kameran och orkade inte ställa om :P
Detta är iaf mina första strumpor någonsinn. De är inte perfekta, lite felstick här och där, dessutom är de lite för stora. Men jag har bestämt mig för att inte repa upp dem. Det är trots allt mitt första försök och då är lite charmen är att de inte är perfekta, har jag bestämt. :D

Nu måste jag sätta mig med boleron, så att jag vet om jag måste beställa mer garn. Om bara bebis kunde bestämma sig för att sova. Och när hon väl har somnat så kommer de väl ringa från elektrikern och upplysa om att de inte vill hjälpa mig med inställningen av parabolen så att vi får tv här hemma... Morr.

Kommentarer
Postat av: Sofi

Åh, stickat! MYS! Nu kommer ju snart hösten med.



Och ja, jag fick brevet! TAACK

Ledsen att det tog tid för mig att svara^^

2009-08-12 @ 12:17:35
URL: http://ampernos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0