Semesterklänningar.



Jag fick hem Semestertyget från JnyDesign, och visste med en gång att det skulle bli klänningar som första projekt.
Till lillasyster fick det bli en a-linjeformad ärmlös klänning från Hanne Meedoms 0-3 år. Just denna klänning utan ärm har jag faktiskt inte sytt innan, så det var kul att sy efter ett nytt mönster. Den passade fint när den kom på med.
Halsringningen är kantad med E-slöjds turkosa trikå.

Storasyster fick sin klassiska modell, även den från Hanne Meedom. Men denna gången gick jag ner en storlek, eftersom detta tyget är tunnare än de andra jag har använt. Den funkade bra på, och LilleSkrutt blev lyrisk när hon såg sin klänning på matstolen på morgonen :)

Kommentarer
Postat av: Marih

Jätte fint sytt...kikade in på Sysidan.se och fick syn på dina fina saker...jag har själv en dotter på 11veckor och sugen på att sy en klänning till henne. Är nybörjare men det verkar som att den där klänningen kanske inte är allt för svår iaf? Vart hitta rjag mönstret till den?



Ha en bra da!

2009-07-11 @ 07:49:47
URL: http://familiaberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0