Stickgraffitti.



För första gången provar jag motivstickat. Mönstret ritade jag upp själv, med hjälp av rutat papper. Sedan insåg jag att jag hade bokstäver i nån bok nånstanns, men just då var det nått kul att göra.
Som om det inte räckte med motivstickningen så gav jag mig på att virka en grön kant runt bonaden. Även det en första gång för mig. Man måste ju öva.
Till sist virkade jg även två snören till att knyta upp bonaden med.



Tyvärr så satt det ju ett stuprör där jag hade tänkt knyta fast den, men det fick gå ändå. 22:30 cyklade jag till LilleSkrutts dagis för att knyta upp bonaden, i sällskap med knotten :)
Jag trodde att jag skulle bli påkommen på en gång morgonen efter. Vad jag vet så är vi inte så många bland föräldrarna som pysslar så här... Men jag fick inte ens frågan, varken vid lämning eller hämtning :P Skrutten hade varit duktig och inte haft en tanke på att skvallra :)
Till slut fick jag ett stort tack, och många tyckte att det var en kul idé. Jag med :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0