Kaniner och velour



När jag fick hem den senaste laddningen kanintyger, blev jag frälst av det limegröna! Så himla härligt! Dessutom påstår jag att det matchar den åskgrå velouren från Hilco nått fantastiskt bra :)
Till bodyn använde jag mitt vanliga mönster, från Allt om Handarbete, kompleterat med brun mudd från Hilco. Denna gången fick det bli storlek 70, när vi mätte vårt lilla Alvyngel vid fem månader så var hon redan 67cm lång!
 Muddisarna är efter Hanne Meedoms byxor i form 1, storlek 68. Jag hade bestämt att jag skulle ha mycket mudd i midjan på dessa, men vad jag glömde när jag klippte ut velouren glömde jag ju att jag då inte skulle behöva dessa tio cm i velour :P Detta lade jag inte märke till förrän byxorna redan var ihopsydda naturligtvis. Eftersom jag är lat kom jag på att jag inte alls behövde sprätta upp den omkastande sömmen, utan bara kunde klippa bort de centimetrar som inte behövdes. Resultatet blev en sömm på rumpan, som faktiskt blev lite kul till slut :)

I mina mönsterpärmar hittade jag ett par haklappsmönster, jag kommer inte ihåg var jag hittade dem från början. Detta var världigt enkelt och det gick fort att sy ihop en matchande haklapp, med velour på baksidan.

Lillasyster var dessutom snäll och missade sin outfit med sina spyror två dagar i rad, så hon kunde ha kläderna både på studentfest och konfirmation, samma helg :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0