Brudtärnans raggsockar.

När mannen och jag gifte oss var min kära vän Sofi brudtärna. Hon gjorde ett excellent jobb :)

För ungefär fyra veckor sedan beställde hon två par raggsockar. Nu är de färdiga, skickade, mottagna och provade!




När Sofi hörde av sig, så länkade jag henne till en sida där de hade den sortens garn som jag trodde skulle passa. Sedan valde hon ut fem färger och lät mig välja två utan dem.
Jag stickade i Järbos Raggi, efter Järbos mönster på raggsockar, finns gratis på Järbos hemsida.

Lite nervöst var det. Det är alltid lätt att sticka till sig själv, eftersom man kan prova allt eftersom. När jag stickade tyckte jag att de såg himla stora ut, jag provade en strumpa själv och tyckte den satt bra, men jag har nog en halv storlek större fötter än Sofi.

De ser iaf bättre ut på, än utan fötter i, på mitt matbord :)

Lätt garn att sticka i, lätt mönster att följa= en glädje att sticka! :D Sen är det ju extra roligt att garnet randar sig självt, mönster utan att man behöver tänka liksom:)

Kommentarer
Postat av: Sofi

Bästa raggisar! Än så länge har jag bara dom här hemma på kvällstid. Vill inte slita ut dem än^^

<3

2010-09-28 @ 17:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0