Pjamasar till Påjken.

Bebisar behöver ju pjamasar! Men nu råkar just denna bebis att komma mitt i stekheta sommarn, så han behövde inte så många.



Ett av de första plaggen jag sydde när jag blev gravid. Grundmönstret är från en Ottobretidning, i storlek 62, men jag har ändat det lite, t.ex till tryckknappar istället för dragkedja. Tyg från JNYdesign.



Pjamas/lekdress! Storlek 56 kändes som ett vågspel, eftersom mellanbarnet var 55cm lång redan vid födseln, hehe! Man jag chansade och sydde på. Även detta mönster kommer från Ottobre och tyget från Liandlo, en favorit som jag tycker passa på alla barn!



Påjken på BB i sin dress!



Urusel bild, men samma dress som ovan fast i storlek 50 skulle jag tro. Minns inte var jag köpt tyget...



Haha! Jag som tyckte att jag hade fixat med mina bilder! Här har vi iaf en prototyp som är ihopslagen av olika bodymönster. Kanintyg från JNYdesign.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0