Stickar..

 
Ni får ursäkta bilden, en skärmdump från mobilen 😆 Men detta är vad jag håller på att sticka, en Aftur. Den ska tydligen ha burits av Scarlett J i nån film. Detta var det iaf den tjusigaste islandströjan med gratis mönster jag kunde hitta, när jag hetssökte på nätet. Både mönster och garner hittade jag hos IsLina, som jag tidigare hittat i bloggvärlden och nu visase det sig att hon har öppnat nätbutik. 
Då vår helg har bestått av kalasbjudningar och barnbesök från Mordor (obs, bara våra egna), så har jag inte fått något sytt. Men kl 14 i söndags gav jag upp, insåg att det gick inte att uppfostra barnen mer den dagen, sedan satte jag mig i sängen med stickning i händerna och en podcast i lurarna. Kom riktigt långt på tröjan, hoppas kunna sticka mer på den i veckan. Imon ska jag sy igen, om jag är frisk vill säga. Halsont är inte roligt. 
 
 
Min kofta stickas till största delen i mörkgrått, sedan ska oket stickas i olika grå nyanser, med ett rosagrått garn som färgklick. Det ska nog bli bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0