Fler mössor.

Det är verkligen säsong för mössor nu! 
 
Jag sydde en grå förra veckan, som present till en klasskompis till mellanbarnet, som bjöd in till kalas. När jag visade den på instagram kom det önskemål från en av tjejerna som stått mig närmast sedan jag flyttade hit för 12 år sedan. Hon ville ha en mössa till sin 18 månaders, och valde tyger över smskontakt. När hon fick mössan när vi sågs idag verkade hon bli nöjd.
 
 
Nästa mössa är mellanbarnet skyldig till igen. Ännu en klasskompis ska ha kalas, och därför dök mellanbarnet in i tygskåpet och drog ut tygerna och hittade dessa. Mössan ska lämnas över på lördag, det ska bli spännande att höra vad födelsedagsbarnet och dess föräldrar tycker.
 
 
Till sist, en liten prototyp. Jag satt och tänkte att det kunde vara kul med en söt mössmodell till, men utan rosett. Jag är ingen rosettmänniska själv, och hade nog inte köpt någon till mina barn. Men denna hade jag nog kunnat lägga en slant på. Det optimala hade varit en rak kant uppe på huvudet, men det får bli nästa gång. 
Denna ska iaf få flytta till en fjunskalle i min närmsta vänkrets, om mamman vill ha den vill säga ☺️
 
Nu hoppas jag på mer sytid i slutet av veckan. I måndags hade jag tre barn hemma, igår två och idag kom de iväg men jag hade en massa saker jag skylle göra. Därav det dåliga utbudet här på bloggen. Å andra sidan ser jag att det är några stycken som läser, verkligen jättekul! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0