Söndagssömnad.

 
Vissa tyger verkar räcka hur långt som helst. Och detta tyg är just ett sådant. Jag minns inte vad det heter, men det är iaf tillverkat av Lillestoff och jag tror att jag har köpt det hos Znokdesign. 
När jag gick igenom undanlagda kläder i långgarderoben, i jakt på pyjamaser till minstingen, visade det sig att det bara fanns en enda kvar. Den var lila, helkropps modell med knäppning fram på överkroppen och olika katter i medaljongmönster... Helt sjuk, men minstingen älskar den. Så jag insåg att om det ska bli påfyllning i pyjamaslådan, så får jag sy den själv. 
Så jag drog fram detta tyg, som jag tyckte att det fanns massor av. Men när man ska sy en helpyjamas i storlek 110, så går det åt ordentliga mängder tyg! Skönt att göra av med gammalt, så att jag kan investera i nya tyger.
 
Mönster kommer från boken Heilt Spesielt og Jubel, men jag fick förstora mönstret en storlek eftersom originalmönstret bara går upp till 104. Tog den sista vita knapparna i grenen, och det blev snyggt.
Barnet var nöjt, somnade bra på kvällen och sov hela natten, vilket verkligen inte hör till vanligheterna just nu...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0