Tailwind.

 
Så var den klar, alla trådar fästa, blockad och provad! Sjalen Tailwind, designad av Clara Falk som har bloggen Clara Stickar. Jag stickade sjalen i Magasin Duetts Supersoft i färgerna Ink, Peacock och Silver Grey. Så här efteråt inser jag att jag nog hade velat ha en mörkare grå istället för den ljusa, men det är nog inget som stör mig i längden. Det är ju inte alltid enkelt att jämföra färgerna när man beställer över nätet. 
Sjalen blev jättebra, jag är så nöjd. Den var lättstickad med rätstickning på alla varv. Ena kanten på sjalen har en i-cordstickning, vilket jag aldrig provat innan. Så jag googlade och hittade en videosnutt som var till stor hjälp. 
Nu körde jag på intensiv monogamstickning, med väldigt få avbrott med annat pyssel, så det gick fort att sticka. Det tog en vecka från det att jag lade upp tills alla trådar var fästa och sjalen var blockad. 
 
Medan maken tog kommandot över icaärenden, barn och middagslagning, så kröp jag upp i sängen med min stickning och ett nytt avsnitt av Stickpodden. Jag älskar den podden, Elin och Karin har en perfekt blandning av stickning och vardag, många bra tips på mönster och designers att kika på. Stickning är ju inte min förstahobby, men jag återkommer ändå till den ibland. Efter sjalen är jag lite sugen på en mössa. Kanske en Scallops i restgarnerna från sjalen. Senare skulle jag vilja sticka en kofta, vilket jag inte har provat på än. 
 
Prova att sticka dig en Tailwind, mönstret är enkelt och mönstret är gratis! 😄

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0