Ajsche!

Jag har mensvärk, så jävla härligt. Nu kommer jag att ha mens över jul, det var ju precis vad jag önskade mig :P

Jobbade i fredags. Det gick bra, lillasyster var en smula irriterad men annars var hon lugn. Kom, ihop med mamma, fram till att jag inte kunde jobba över natten, eftersom jag ska jobba 24 timmar över juldagen, så jag åkte hem på kvällen. Överraskade Tfan ordentligt när jag knackade lite tyst på dörren :) Vi hade sms:at sedan jag åkte från Alvesta, men jag lyckades hålla mig utan att avslöja min hemfärd :D

Tog det lugnt igår. Jag fick min sovmorgon, en dag tidigare än jag hade hoppats på. För jag skrev faktiskt upp "sovmorgon Fia" i kalendern, fast på söndagen och fick det på lördagen :) Sedan gjorde jag en omgånf fudge, som jag ska skära till och provsmaka idag. Tog upp julskinkan och insåg att den inte var kokt! Jag som alltid köper färdigkokt skinka. Tinade den inatt, och idag ska den in i ugnen. Sedan ska den griljeras. Vi gick till ica, Aimée och var ute och lekte i snön i omgångar, varav en av gångerna med Bums som publik och Tfan som påulkputtare :) Hon hann med en dryg timme inne hos grannungarna med, innan jag hämtade henne för tacomiddag. Tfan såg på en fotbollsmatch på tv, och dagen var allmänt lugn.

Idag är det Tfan som har sovmorgon. Han hade matningen inatt och imorse, så jag steg upp efter att Bums ätit sin frukostvälling vid 07. Aimée vaknade ganska snart efter det, och sedan dess har jag bytt bajsblöja och Aimée har ätit på sin frukost i trekvart. Vissa dagar är det så långsamt att jag misstänker att det snart börjar växa mossan på smörgåsarna :P

Puh! Jag har ont i ryggen med, utöver mensen. När jag jobbade hade jag ryggontet ihop med en djävulsk huvudvärk, som jag verkar dra på mig så fort jag lämnar hemmet en längre stund... Borde nog ta upp det med V.psyk, men eftersom jag inte har fått någon ny tid dit, så kan det nog dröja... Mina resultat från utredningen kanske var svårtydda? :P

Blabla... Nu ska Aimée tvätta av sig, sedan ska hon få öppna sin kalender...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0