Mitt-i-mellan-pantalongbyxor..

Jag bestämde att Lilleskrutt behövde nya byxor. Inte som muddisar, men inte pantalonger heller.. Joxigt, hade inget mönster ju! Men jag kände mig modig, tog fram bibeln *Hanne Meedoms 4-7år*, och ritade med hjälp av byxmönstren en byxa som har form 0 ner till knän och sedan går ut som form 1 från knäna ner till mudden.
Tanken är att byxorna ska pösa över mudden lite, men jag får se om det funkar när tjejen provar dem. Det ser bra ut iaf :)



Enda problemet med byxorna var när jag lade ut pappersmönstret på velourtyget.. Vad jobbigt mycket tyg det går åt till storlek 98 mot 56, som jag syr till bebis.. Jag fick nästan ångest och funderade för några sekunder på om jag inte skulle sy något annat istället.. Men sedan tog jag mig samman och insåg att Skrutten osså förtjänar bruna velourbrallor :) Men nu börjar det bli dåligt med brun velour hemma... Igen!

Dags att beställa en omgång till.. Mina tryckknappar är ändå slut, igen där med. Vad är det med mig egentligen? Man kan ju tro att jag äter tryckknappar som snacks! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0