Chokladmint och virkning.



Svärmor har visat mig grunderna i virkning, känt sig givmild och försett mig med lite virknålar och garn. Så nu sitter jag med en virkning som påstas ska bli en sommarfilt att ha till Bums i vagnen. Det känns som ett evighetsprojekt. Har ju bara stickat innan, och dessutom har jag en förkärlek till stickning med stora stickor, vilket gör att det hela går sjukt fort. Detta är lite annorlunda mot vad jag är van vid, men väldigt kul som omväxling.

Dessutom var jag på Umbra Stickspår i torsdags, och unnade mig ett svenskt handspunnet, och handfärgat entrådigt ullgarn. *Puh!* Garnet kommer från Färgkraft och färgningen heter ChokladMint, mycket passande, om ni frågar mig :)

Det är ungefär två tredjedelar chokladbrunt och en tredjedel intensivt rosa, inget babyrosa här inte! Jag älskar det redan, och jag har storslagna planer för detta garn. Det krävs lite övning först bara. Det får bli med ett annat garn :)


Kommentarer
Postat av: Sofi

Hallådär!

Hoppas allt är väl med er där uppe!

Jag vill beställa en stickad sackboy! Vad tar du för de?^^



Btw; vad stor bums har blivit! :)

2009-04-24 @ 23:13:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0