Bebisfilt.



Vi visste tidigt i graviditeten att bebisen behövde en Bugaboovagn :P Vi hade tre olika vagnar till Skrutten, varav den vi var mest nöjda med var en Bugaboo Cameleon. Så halvvägs in i graviditeten beställde vi en sådan, i svart bas med rosa canvas. Den har stått i en garderob länge nu.
 Till vagnen behövs ju en filt, och matchar det så är det ju extra kul :)

Inne på Umbra fick jag hjälp med att beräkna hur mycket garn jag behövde. Till denna filt har jag använt nästa sju nystan svart Eskimo , och ett rosa nystan Eskimo, från Garnstudion. Jag har stickat den med stickor nr 9. Jag hade ett mönster som hjälp på Garnstudions hemsida, mest för att beräkna hur stor den skulle bli. Sedan improviserade jag storlek och muscher ovanpå det.

Tyvärr kommer det rosa garnet inte till sin fulla rätt här. Det är knalligare i verkligenheten, närmare neon än ljusrosa.

Nu ligger filten i vagnen och väntar på bebisen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0