Härliga Emmaus.

Jag har varit på Bikupan i Växjö och inhandlat två dukar. Den ena duken blev det här.


En superfräsig kjol med massor av... Schvung? Bölj? Den är grym iaf. Från början hade duken en missfärgning som förstörde ungeför en fjärdedel av duken. Jag klippte bort den delen och klippte till två bitar. Sedan klippte jag ungefär en cm i taget i linningen för att den skulle passa och för att kjolen skulle bli jämnlång fram och bak. I linningen tänkte jag först ha dragkedja, men till sist kom jag fram till att jag bara ville ha den klar, så det blev bara resår :P Men det går ju att sätta i dragkedjan sedan ifall jag skulle ångra mig.



Jag är välsignad med en väldigt bra loppis i byn, och så fort de får in knappar så köper jag rubbet, utan att egentligen veta vad jag ska ha dem till... Här kom iaf några stycken till användning :)

Nu väntar jag bara på värmen, så att jag kan tillföra lite fiftiesflare till min lilla by :D

Kommentarer
Postat av: Sofi

Skit fin!!

2009-05-16 @ 18:18:47
URL: http://ampernos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0