Tvillingtröjor.

Fast ändå inte.

Flickornas kusiner fyllde två år, och som vanligt såg jag till att sy något :)
Det fick bli varsin långärmad tröja i storlek 86, mönster från Hanne Meedom. Jag tänkte på den kommande hösten, och dessutom kan det va bra att ha långärmat ute på dagis kanske.

Till pojken gjorde jag en svart velourtröja, med vit mudd och två applikationer, ett M och en elefant. Till tjejen blev det en randig velourtröja med samma applikationer, bara andra tyger. Båda ungarna har förnamn på M, och elefanten kändes lagom unisex :)
Den svarta velouren fyndade jag på Gittes tygkälla i Rinkaby, och den randiga köpte jag på Jofotex när jag var där för 18 månader sedan... *Det börjar verkligen dra ihop sig till en andra resa :P*



Ursäkta de dåliga bilderna. Solen lös in på matbordet och jag orkade inte ställa om inställningarna på kameran :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0