Byxdress typ 70tal.



Dessa byxor blev liggande, tillklippt först bara som pappersmönster och sedan utklippt tyg med. När de till sist väl blev sydda, visade det sig att Lillasyster egentligen hade vuxit ur 74 :P Mönstret är iaf från en bok av Elsebeth Gynther.
Tyget är en från en jättelik duk som jag köpt på den lokala loppisen för 25kr. Jag har tidigare sytt en tunika i det, även den till Lillasyster.

Det roligaste med byxorna var nog att jag kände mig modig och provade mig på den magiska knapphålspressarfoten *puh, vilket ord!* på min symaskin. Där lägger man den utvalda knappen i pressarfoten, så syr maskinen ett lagom stort knapphål! Magi är ordet ;) Jag som tidigare hållt mig undan knappar just för knapphålens skull, och kört på tryckknappar. Nu är dessa slut och jag får aldrig tummen ur att beställa nya :P

Jag syr nog ett par till i större storlek, så småningom :D

Kommentarer
Postat av: Maria

Men, Alma kan nog ha dem... ;-) Eller nåt...

2010-01-17 @ 23:07:41
URL: http://mariasscrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0