Enkel spetshalsduk.

Jag har längtat efter att sticka spetsmönster. Gav mig på en själ för något år sedan, men det gick bara bra så länge jag hade diagrammet att följa :P Repade upp flera gånger, och eftersom jag hade ett entrådigt ullgarn, så gick det osså åt en del som inte överlevde repandet.
 Men så visade Svärmor mig sin halsduk, som hon höll på att sticka av ett garn som jag och mannen köpt till henne i GBG som tack för att hon var barnvakt. Det  var enkelt att sticka och blev effektfullt.

Mönstret finns på Järbos hemsida. Jag stickar i Zauberball, med 3mm stickor, tror jag.





Denna halsduk är perfekt att ha som mellanstickning! Jag plockar fram den mellan de andra projekten, och den funkar ypperligt framför tv:n.

Min halsduk är just ca 90cm lång, och jag har precis börjat på det andra och sista nystanet.

Kommentarer
Postat av: Pysselfarmor

Tack för tipset för den sjalen...ska genast kolla in den. Vi stickar tillsammans fast inte...;-) på KAL:en Vackra Vantar. Skojigt för man dyker alltid på nya fina bloggar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0