Vardagen hemma.

Aimée och jag hade det trevligt hos mamsen. Vi hann t.o.m gå på student :) Lillebror var snäll och körde oss hem på lördagen, och på söndagen kom Becky och hälsade på. En liten stund, men iaf. Vi ses för sällan. Men så är det när den ena inte har körkort, och den andra jobbar som en gnu :D

Veckan har rullat på. I måndags var dagis sängt, så jag kunde inte jobba som jag skulle. Men det tog jag igen igår, med ett pass under dagisvistelsen på förmiddagen, och ett pass på eftermiddagen när Tfan kommit hem. Meningen var att jag skulle jobbat i Älghult i eftermiddag, men efter att ha kollat den nya busstidtabellen insåg jag att det inte gick. Imon ska jag och mamsen till Kosta Outlet och fynda, så jag får jobba min timme i Ä-hult på midsommarafton :) Om bussarna går.. Annars får jag väl cykla! Jävla håla man bor i.

Idag har jag iaf varit ledig, och roat mig med att klippa ut mönster och tyg till tre små bebismössor.. Jag vet att det kan verka vara tidigt för sånt, men jag är rastlös :P Dessutom är jag smått illamående/hungrig hela tiden, så det känns som att jag förtjänar något roligt i gravidsammanhanget :) Min mage har dessutom varit kass idag.. Bleä. Underbart att vara gravid? Det hörde jag med Aimée med. Och de som påstår detta, kan inte ha varit gravida.. :P

Råkade se mig själv i spegeln i hallen idag, och insåg att snart går det inte att knata runt i byn och låtsas som ingenting :P Fast andra kanske inte ser att min mage har rest sig? Det kanske bara är sånt man själv ser? Och alla andra som haft bebismage :P

Snart ska jag väcka monsterskrutten.. Igår fick hon sova en halvtimme, och vaknade långsamt strax efter 15:00. Det visade sig resultera i att nattningen tar en timme, jämfört med 5 minuter.. Idag är det 30 minuters vila, och vakna långt innan  15:00 som gäller. Min svank står inte ut med en halvtimmes nattning!

Jag pratade med försäkringskassan i måndags. Det ledde inte särskilt långt. De ska fortfarande dra ner min ersättning med 25%, eftersom jag inte slutar jobba för att jag inte klarar av jobbet, utan p.g.a graviditeten. Så igår fick jag ett jobberbjudande som jag tackade ja till. Jag ska jobba som personlig assistent åt min lillasyster, när hon har flyttat in i sin lägenhet. Två pass var annan vecka, fram till oktober/november när jag inte orkar jobba mer. Trivs jag så har jag jobb efter föräldraledigheten. F-kassan får lösa det på egen hand. Jag skiter faktiskt i det nu. Jag har bråkar, pratat lugnt, nickat  och varit tydlig, men det hjälper tydligen inte. Det är inte ett dugg inställt på individen, och jag tycker faktiskt synd om dessa människor som jobbar där, och blir tvungna att ge sjuka och trötta människor nehgativa besked om och om igen... Härliga system! Det är säkert bättre än på många andra håll, men det betyder inte att det är okej. Man får fanimej vara pigg för att orka vara sjuk! Jag orkar inte vara sjuk mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0