Vardag..

Jupp. Aimée och jag är hemma i dagens regn och rusk. Fy så tråkigt! Vi var på Ica en runda, men det var inte direkt upplyftande det heller. Aimée är osså på dåligt humör, dels av vädret och dels av förkylning och hemkomsten från mormor och morfar. Hon bråkar mycket idag. Det är bara att bita ihop och fortsätta, men det är svårt att hålla humöret uppe idag. Jag är grymt sysugen, men när hon är på detta humöret så vet jag att det inte är någon mening för mig att försöka få något sytt. Hon kommer att klättra i grejorna och gräla om jag ber henne lämna mig ifred. Jag förstår mycket väl att hon vill vara med, det hör ju till. Hon är ju dessutom ett sådant barn som älskar att vara med. Får hon bara det så löser sig allt. Men bland trådrullar, heta strykjärn och knappnålar lämpar det sig inte med en 2½åring. Dessutom gör hennes humör att jag vet att det inte skulle funka med att sätta igång en film, vilket kan gå bra annars. Förresten så är inte tv:n någon barnvakt heller för den delen. 
 
Ica kom vi iaf iväg till, efter att Aimée bråkat om huruvida man behöver ytterkläder när det spöregnar ute, eller inte. Jag vann. Vi handlade till mellanmålet och fisk till middag. Jag tyckte att det började bli dags för fiskmiddag igen, men har ingen som helst lust att bli paneringskletig om fingrarna, så jag köpte färdigpanerad torskfilé och citronsås. Tfan får äta rester om fisken inte passar :) Det har han nog inget emot.
När vi kom hem hämtade vi posten och Aimée tog av sig ytterkläderna och hängde upp alla plagg på sin plats! Duktig tjej :) Jag fick en inbjudan till julbord med jobbet, ska höra med mor om hon ska gå.

I onsdags fick jag förresten brev om att företaget jag är anställd av, inte gjort någon sjukanmälan på mig till F-kassan, så nu kommer min sjukskrivning att dröja ännu längre. Det allra störigaste är att jag måste veta om sjukskrivningen går igenom, för om den gör det så ska jag tacka nej till föräldrapengen som jag har ansökt om. Jag ansökte som en säkerhetsåtgärd, för att vara garanterad någon slags inkomst, men jag kan ju inte ta emot både och, då blir jag återbetalningsskyldig... Där med.  När jag ansökte så hade jag bara intyg för en månads sjukskrivning, och räknade med att jag skulle veta i god tid om den gick igenom eller inte. Nu måste jag tacka nej till fp:n nästa vecka, och samtidigt försöka hitta nån via telefon som vet om sjukskrivningen går igenom eller inte,.. Puh. Man får fan i mej vara pigg för att orka vara sjuk..

Bläää, va omotiverad jag är!! Vill hitta på något, men har ingen lust. Allt jag vill göra är barn ovänligt :) Antingen sy eller måla om bebisens skötbord. Det är ljusgrönt sedan Aimée var liten, vilket passade där det stod då. Nu är tanken att det ska målas i samma färg som Aimées möbler, eftersom Aimée nog ska få ny klädförvaring och då får bebis ärva den målade byrån. Lite matchat får det gärna vara :)

Nu leker Aimée med sig själv i trappan.. Hon håller på att bli ovän med sig själv.. Snacka om kluven personlighet :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0