Effektiv helg.

För att vara en familj utan aktiviteter och socialt liv, har vi varit fruktansvärt effektiva denna helgen!
 Först firade vi att det var fredag, och att Tfan inte blev "tvungen" att jobba över, med att ta det sjukt lugnt. Vi var på ica, lagade middag och såg på film..
 I lördags var vi uppe i ganska normal tid, runt 08, med en busande Aimée i sängen.. Började med frukost och film, sedan messade jag Lena för lite umgås. Fick inget svar, så vi cyklade till Bäckparken för lite gunga och kana.. Aimée åker cykelsits till ica, mamma får inte cykla, bara leda cykeln. Det gillade inte min gravida kropp, utan väl framme vid ica fick Tfan lyfta ur Aimée ur stolen för att jag hade förvärkar igen..
På vägen hem fick jag sms från Lena, som gärna kom förbi med Nova för lek och te så fort Nova hade vilat middag.

Vi gjorde hemgjord pizza till lunch, Aimée blev så lycklig att hon hoppade jämfota när hon fick veta vad vi skulle äta :) Pizzorna var goda iaf, och mitt i maten anlände Lena och Nova. Flickorna lekte och bråkade om leksakerna en stund, medans vi andra drack te.
 När Lena skulle åka fick jag följa med. Vi lämnade Nova hemma hos hennes pappa och knatade bort i byn, till Jenny, som hade Meandi-party.
Satt i en supermjuk, halkig skinnsoffa som inte var lämpad för gravid med förvärkar :) Försök sitta bekvämt när du hela tiden halkar ur soffan, säger jag bara :)
Varken Lena eller jag handlade något. De grejor jag kunde tänka mig att köpa var för dyra eller slut i rätt storlek/färg. Så där sparade jag en slant.

På kvällen hade vi gos till Pirates 3.

Idag började vi med ordentlig sovmorgon! Jag vaknade kvart i tio, av mig själv. Helt sjukt.  Vid frukost fick jag mess från Becky som undrade om vi var hemma under dagen. Vilket vi inte var, för på lördagkvällen hade Tfan ringt sin mor och frågat om de var hemma idag, så att vi kunde komma och hälsa på. Dit åkte vi halv ett. Med buss naturligtvis, hade bilstolen med oss, eftersom vi blir hämtade i Lenhovda. Nu har Aimée kommit upp i 17.2kg, så idag provade vi att sätta henne framåtvänd i bilbarnstolen. Det funkade bra, och hon verkade sitta i en bättre ställning, dessutom klämdes inte hennes fötter som bakvänt.
 Aimée lekte i flera timmar med farfar. Meningen är att de ska vara barnvakter nästa helg, och eftersom vi inte har haft barnvakt särskilt mycket så känns det lite nervöst. Vi tyckte att det kunde vara bra med lite umgås innan det var dags för den stora dagen :)
 Vi tryckte i oss stora mängder äppelkaka och vaniljsås innan vi åkte hem...

Hann precis lägga Aimée innan Becky och hennes kille kom och hälsade på en timme ungefär. Trevligt att ses, precis som vanligt. Synd bara att det blev så sent att vi knappt hann umgås. Jag var dessutom ganska trött och seg efter dagens bussåkande. Kanske inte världens roligaste umgås :P

Imon är jag barnledig. Aimée är länge på dagis, och jag hoppas hinna sy lite innan förvärkarna sätter stopp. Nu ska jag duscha och sedan sova...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0