Frost..

-0.2 visade termometern ute när jag steg upp imorse. Kallt. Blir stressad, över termobraller, vantar, mössor, vinterstövlar.. Så mycket som måste handlas, och jag som knappt klarar av att gå till ica utan förvärkar.. Känns lovande.
Men Tfan tog sig samman och tog halva fredag ledigt, just för att vi ska kunna åka in till Växjö allihop. Tfan själv har inte varit ifrån byn sedan vi var på kalas hos hans syster i grannbyn, i mitten av september :P Han börjar bli less :)

Aimée var världens tröttaste unge imorse. Mellan fem och sex hade hon några hostattacker som gick över, men resulterade i väldigt trött Aimée när det väl var dags att stiga upp. Det tog 20 minuter från första väckningen tills dess att hon verkligen satt vid frukostbordet. Vi hoppade över promenaden till dagis, och tog cykeln istället.

Funderar ständigt över jobbet nu. Jag vill ju jobba, att stanna hemma obetalt de resterande 50% av min arbetstid som jag inte är sjukskriven för, känns lite väl enkelt. Det känns som att jag ger upp, samtidigt som jag vet att det blir väldigt jobbigt när jag väl jobbar. Undrar om jag ska försöka gå något pass iaf nu i oktober. Får prata med mamma när hon kommer hem och är ledig.
Att det alltid ska vara ett evigt jox med läkare och försäkringskassan. Måste ringa min handledare idag. Om jag ändå hade haft min terapeut kvar, så att jag hade haft någon utomstående att spåna med. Jag får spåna med mamsen, som vanligt, tills vi har sågspån i huvudet båda två. :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0