Jävla dag.

Blä. Det började bra. Tfan steg upp tidigt och tog Aimée till dagis. Själv steg jag upp precis när de gick, och gjorde mig iordning för att åka till Lenhovda och Mvc. Hade läkartid idag.
Träffar läkaren, pratar om förvärkarna, jobbet och det planerade snittet. Fick göra gynundersökning, inte det trevligaste som gravid. Värkarna har iaf inte gjort att jag öppnat mig något. Det är ju bra. Mindre bra var att läkaren bara sjukskrev mig 50% av min arbetstid, med krav att arbetsgivaren ska ordna till mina arbetspass bättre. Jag blir galen. De andra två som jobbar med syster har andra jobb osså, så det går inte att pussla mer. Dessutom jobbar mamma med, och det blir ju att hon får ställa upp och skyffla runt sina tider till höger och vänster, till slut vet man inte när och om man ska jobba! Förutom det, så klarar jag inte av städning, dusch, promenader eller tunga lyft, vilket i sin tur gör att syster inte får något drägligt levnadsstandard när jag jobbar. Skitbra.. Låste in mig på toa och lipade en skvätt efter mitt besök.. :P
  Pratade med Tfan och mamma sedan, och mamma och jag kom fram till att det gäller ju egentligen bara en månad. Oktober ut kan jag köra på sjukskrivningen, lite in i november osså, ignorera det jag förlora och sedan börja plocka ut föräldrapeng i mitten av november. Det är ju trist att behöva ta av föräldrapengen två månader innan bebisen ska komma, men vad ska man göra? Jag ser ingen annan lösning just nu.

Fick ett muntligt löfte om snitt, ska inte behöva gå på Aurora denna gången. Fick även veta vilken dag det blir, eventuellt iaf :) Härligt! Nu är det inte så långt kvar faktiskt :)

Jaja, sedan fick jag sitta i Lenhovda till 12:55 *kom dit 09:00*, eftersom det inte går nån buss hem innan dess.. Segt. Och blåsigt.
När jag väl kom hem, och var helt slut, längtade efter vertikalt läge i soffan... Då sätter vår pensionär i kvarteret att gå runt med sin röjsåg, utanför vår trädgård, på tvrumssidan, där vi redan i helgen fick utsikt över industrierna, tack vare vår andra granne.. Så nu har vi ännu bättre utsikt över... industribyggnader och området de fick gräva på när grannarna hade problem med sitt avlopp.. Jag blir knäpp. Jag har tröttnat på Ängö, jag vill här ifrån. Ge mig skogen! Lugn och ro för fan! :P

Nu ska jag äta, sedan ska jag hämta Aimée på dagis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0