Right.. :P

Inget dagis, inga tider att passa innan 11:30. Sovmorgonen var given! För mig.. endast. Synd bara att Aimée osså är hemma, och inte ett dugg intresserad av sovmorgon. Tvärtom så kom hon inte till mig 06:47, vi brukar stiga upp 07:00.. Lyckades få henne att iaf ligga i Tfans säng och snooza i 30 minuter innan hon var så prillig att hon höll på att explodera :) Hon valde iaf att inte välsigna min morgonstund med bajsblöja, vilket jag nästan räknade med..

Nu har vi ätit frukost till Monsters Inc. Härliga barnfilmer som ger mig chansen att vakna med min frukost, samtidigt som Aimée har 90 minuter på sig att äta sin, vilket brukar räcka. Hon är något seg på morgonen, och inte ett dugg intresserad av mat, precis som sin pappa.

Idag ska vi in till stan igen. Inte för att jag vet riktigt vad vi ska hitta på.. Jag ska köpa mönsterpapper... Vi skulle behöva handla kläder till Aimée, men det är lite för mycket månad kvar på lönekontot.. Jaja, det löser sig.

Mysko egentligen, med barnkläder. Aimée har haft 86 hur länge som helst, i somras började hon komma in i 92, och nu är 92 alldeles för litet! Hon hann ju knappt använda sina kläder i 92 innan de blev för små.. Tur att jag var förutseende och köpte storlek 98 i de mer speciella kläderna, som alla plagg från NovaStar. Men de kläderna tar jag inte på henne när hon ska till dagis. Det är onödigt.
I veckan hann jag iaf klippa ut mönster och tygdelar till brallor, förhoppningen är att hinna sy ihop några plagg nästa vecka. Då blir det iaf lite påfyllning i lådorna här hemma.

Undra om man borde duscha lite kanske.. Igårkväll hade pannan stannat, så kvällsduschen blev ingen njutbar upplevelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0