Guldkorn!

Fick paket på posten idag! Tre böcker, varav två till mig :) Knitted by Me, sjukt mysig stickningsbok, och Nemi del 6, all in colour :) Det var med en Rocky volym 14 med, men den är Tfans, så därför behöver jag inte köpa en egen :)
 Blev mastodontinspirerad av stickboken, men jag måste avsluta Tfans vantar först. Det funkar inte att sticka två grejor jämnsides, man hamnar i otakt på något vis, och det mer avancerade arbetet blir alltid lidande på något vis..

Vaknade av att Tfan gick till jobbet imorse. Jag blev lite smått irriterad, eftersom han var skittrött igår när han kom hem, inte riktigt frisk och hade illamående attacker. Jag anser att det är bättre att stanna hemma med en gång, för förra gången han lät bli att stanna hemma var han krasslig i två veckor.. 20 minuter senare kom han hem igen och kröp ner i sängen.. Vad var det jag sa, tänkte jag, flinandes för mig själv :P Hoppas han frisknar till nu.
 Mitt munsår har kommit tillbaka. Irriterande! Precis runt piercingen i överläppen. Morr! Kan ju inte jobba när jag har det, eftersom syster inte har fått herpes och absolut inte får bli smittad. Det går inte att säga till henne att låta bli blåsorna, vilket i sin tur gör att alla som jobbar med henne är i smittozon. Inget najs alls...

På tal om åkpåsen jag förälskat mig i... :P Tfan tyckte att vi kanske kunde vänta med att boka och betala den tills vi betalat månadens räkningar. Han är så förståndig :) Tur att någon är det här hemma med jämna mellanrum. Annars tyckte han att vi kunde ju köpa topsettet osså, och bara sälja det rosa canvassettet.. Say what??! Här säljs inga rosa topset säger jag bara! :P Jag är en smula förälskad i mina saker :P

Igår hade jag Aiméejour :P Tfan var så dassig när han kom hem, så jag fick inte ledigt så heller :P Jag tog med mig Aimée till parken för kana och gungning, sedan cyklade vi till ica. Var borta en timme efter middagen, och Tfan kunde passa på att vila (sova) en stund innan det blev dags för bad och nattningsproceduren...

Idag ska jag till mvc. Faktiskt, jag har kollat kallelsen flera gånger, och det är idag. Det är jag säker på :)

Fick ännu en kommentar för Aimées kläder idag. Det är ganska vanligt förekommande faktiskt, men så lägger vi extra tid och energi på att Aimée inte ska ha illrosa H&M på sig hela tiden :P Det brukar bli en del "märkes" blandat med hemsytt. Idag var det en klassisk kommentar,
dagispersonal; Vilken fin tröja du har idag Aimée. Har mamma sytt den?
Aimée; Ah, mamma sytt den!
Mamma; Näe, det är faktiskt pappa som köpt den!

:P. Oftast när de tar "fel" så är det faktiskt plagg som Tfan köpt eller valt :) Idag var det en blommig Molotunika, inte en av mina favvisar, men så är inte jag enväldig härskare av Aimées garderob :)

 Dagisfröken tyckte att jag borde starta eget, och sälja barnkläder. Det är en väldigt rolig kommentar att få, särskilt eftersom den återkommer *egoboost :D* Men jag misstänker att det roliga med syeendet skulle försvinna lite om det blev för mycket.. Men! Jag tar gladeligen emot beställningar! :)

Nu ska jag se om Tfan vill läsa sin bok..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0