Fyra veckor.

Idag blir Bums fyra veckor gammal. Knasigt, det känns inte som om det är nästan fyra veckor sedan vi kom hem.. Men det går bra. Enda joxet är amningen. Den går bra, bortsett från att min ena bröstvårta har ett öppet sår, som läker ihop lite grann mellan matningarna, och därför fastnar i amningsinlägget varje gång :P Obehagligt kan jag tala om. Dessutom gör det ont som fan varje gång hon tar tag i den, så jag har en smula ångest varje gång jag ska amma det bröstet. Så nu ammar jag den sidan på "fel" håll. Nu lägger jag henne i tvillingläge istället, med hennes knän in under min arm, istället för hennes ben framför kroppen. På det viset tar hon ett annat tag, och min nippel blir så skonad den kan bli under amningen..

Annars är det lugnt. Jag har varit dassig, rinnig näsa, täppt i näsan, ont i halsen och hosta. Men idag känns det bättre.
I söndags var min familj här och hälsade på. Mamma har inte träffat Bums sedan hon åkte hem från bb, efter att hon hållt mig sällskap första natten. Uffe har inte sett henne sedan han körde hem oss från bb, och lillebror hade inte träffat henne alls. Bums tog det hela med ro. Hon åt lite precis när de kom, sedan somnade hon och sov resten av eftermiddagen.
Mamma hade med två paket. Ett till Aimée, med tatueringar :) Det hade mamma köpt, för hon tyckte att Aimée med skulle ha något. Min arbetskamrat Delia hade nämligen skickat med ett paket till Bums. Två kortärmade pyjamasar i storlek 62. Lika bra det, hon hade ju växt till 57cm senast vi var på bvc.

Jag har pysslat lite. Jag fick klart den stickade krokodilen igår. Sedan började jag på en Sackboy, provar mig fram lite, det är ju lite knivigt med offroad-stickning.. :P
Idag har jag dessutom ritat om ett nytt favoritmönster till större storlek och klippt ut tyg till två par byxor till Bums. Får se om jag kanske får till lite sytid imorgon.

Nu sitter hela familjen framför tv:n. Aimée har kommit hem från dagis, ätit mellanmål och slappar lite. Bums har ammats och jag har pratat med mamsen medan Tfan lekte PS. Snart ska vi klä på oss och gå ut lite. Vi ska bort till macken för att hämta mitt paket som kom i förmiddags. Jag vann en stickningsbok på Tradera i torsdags, betalade för postleverans, men den skickades ändå med DHL.. *suck* Jaja, den kom ju iaf :)

Vi fortsätter med våra försök till varierade middagar, så idag blir det fisk och potatismos. Mums.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker om dig stil och gillar det du skriver . Hoppas att allt går bra med Bums om det nu är namnet på nr. 2 :)

2009-02-11 @ 21:25:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0