4 dagar gammal.

Nu har vi varit hemma i två dagar. Jag fick spader på att ligga på BB och bli dragen i nipplarna av alla välmenande barnmorskor som ville hjälpa till, så jag ringde hem till mamma och bad henne ordna skjuts hem på torsdagen. Så pappa kom och hämtade på eftermiddagen.
Aimée var hemma hos Marie och Urban, så de kom och lämnade henne någon halvtimme efter att vi själva kommit hem. De tog en kik på lillasyster med :)

Amningen trilskades i torsdags, så under torsdags kväll och natt puttade vi i bröstmjölk på flaska så fort hon var vaken i stort sett, för att hon skulle vakna till. Sedan tog hon själv bröstet tidigt på fredagsmorgonen. Sedan dess har det gått bra, hon äter lite ojämnt, men hon är ju så liten ännu.
 För säkerhets skull ringde jag bort till vårdcentralen på fredagen och kollade om inte Tfan kunde få komma bort med henne och väga för säkerhetens skull. Då visade det sig att vår bvc-sköterska skulle sluta tidigt, så hon tog med vågen på vägen hem och vägde henne här hemma. Sedan kommer hon för att skriva in henne på måndag, så vi har fått behålla vågen ifall vi vill kontrollera vikten över helgen. Service, säger jag bara!

Aimée är världens stoltaste syster. Hon ropar glatt på mig och lillasyster när vi stiger upp en stund efter Aimée och Tfan på morgonen, och enda gångerna hon surar är när hon inte får hålla henne så länge hon vill :P Än så länge iaf :)
Vi hade lite besök av Svärmor och hennes Lasse idag, annars har det varit lugnt. Många lyckönskningar och grattis via nätet, och det är ju alltid trevligt :)

Just nu är Aimée och Tfan i duschen. Jag väntar på att bebis ska vakna och äta igen, vilket kan vara när som helst :)


Och namnet var det ja.. Vi har inte bestämt oss riktigt ännu, men vi kallar henne Bums. Verkar det inte passa så får vi försöka hitta på nått annat :P


Kommentarer
Postat av: Sofi

Åh, vad härligt att höra om er!

2009-01-19 @ 12:25:57
URL: http://ampernos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0