shoppingdag.

Vi kom iväg till Växjö iaf. Vi åkte 11:30 istället bara. Aimée var duktig och lämnade sittvagnen hemma. Det gick skitbra, hon klagade inte en enda gång. Huvudsaken är att man ser till att inte stressa, inte har tider att passa och ta det riktigt lugnt. Vilket vi gjorde.
På vägen in till stan hoppade det naturligtvis på ett par till med barnvagn, och det är då man inser varför man investerade i Bugaboon, den tar knappt ingen plats och så länge man låser de rörliga hjulen så står den helt still under bussfärden. Nu fick det plats två vagnar, och den andra vagnen tog lika mycket plats som två buggor, stod inte stilla utan gled i svängarna och stack ut i mittgången så att folk fick krångla sig förbi och stöta till vagnen om och om igen.
I Eke var det bussbyte, och Tfan och jag snackade ihop oss :) Han tog Aimée på armen, och jag tog Bums i vagnen. Bussen vi byter till där har nästan alltid någon med vagn eller stora väskor som tar plats, så det gäller att vara först om man vill ha plats för sin vagn. Igår fick jag dessutom massor av hjälp av män som verkade tycka att jag såg hjälplös ut, eller nått :) Bussresan gick bra, och Aimée kräktes inte, wohoo! :P
 
När vi kom in till stan gick Aimée och jag ner till Alice & Piraterna, en förmedlingscentral med barnkläder och lite grejor. Där hittade vi Tretornstövlar till Aimée, röda med gula bananer på :) Paxskor att ha på dagis, som hon vägrade ta av sig efter att hon provat så att de passade :). Vi fick med oss överdragsbrallor till dagis och en Molobody till Bums med. 250kr för kalaset, tycker jag är ett bra pris för allt det:)
 Under tiden var Tfan och Bums på Claes Ohlson och köpte gångjärn till Aimées Mickispis och glödlampor. Han hann knata in på Apoteket med, och köpa ny termometer och hämta ut sin medicin. Sedan gick vi till Lindex där jag provade och inhandlade en "flabbinhållare" medans Aimée drev sin far till vansinne genom att försvinna bland klädsnurrorna. Nu kanske man kan ha kläder på sig, som normalt folk :P
Köpte sytråd med, alltid bra, för det började sina här hemma. Var inne på Apoteket med Aimée och köpte en sköljblåsa, att ha till kameran.
Vi hade en timmes matpaus på Napoli, där jag ammade och bytte på Bums, innan vi gick till Po.P och hade shoppingspree :) Bums fick svart-vit randig tunika med svarta leggings till, och en röd pyjamas med vita svampar på, som hon spydde ner så fort hon fick på sig den senare på kvällen :P Aimée fick en klänning med hus på. Hon blev supernöjd som hon själv säger:)
Vi hittade en DePalmahoodie för 400kr till Tfan med.
På vägen hem somnade Aimée, medans Bums bara ville ammas och inte sova :P Men, på det stora hela, en riktigt bra dag :)

Idag har jag lämnat Aimée på dagis, i de nya stövlarna och regnbrallor, knasigt väder idag. Bums sover i vagnen och jag håller tummarna för att Aimée inte släpar hem löss som precis har upptäckts på dagis. Har bokat tid för återbesök på mvc med, dagen efter Aimées treårsdag. Ska bli skönt att få det besöket avklarat, så att jag kan börja motionera ordentligt:)

Nu, ringa mamsen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0