Fan.

Fick Traderavinst på posten igår. Hade vunnit en brun manchesteroverall till Bums, i storlek 74. När overallen kommer visar det sig att den är i 68. Men va bra. Den storleken slutade hon använda för typ 2 månadert sedan och min förhoppning om overallen var faktiskt att den skulle hålla in i storlek 8+, eftersom Po.P brukar vara lite stora i ytterkläderna. Har mejlat tjejen jag vann av, men har inte fått nått svar.
 Någon som jag har fått svar ifrån, är VD:n för företaget där jag beställde tyg som aldrig kom. Det visade sig att hon hade nått jox med sin mejl, hennes mejl till mig skickade felmeddelanden och kom inte fram. Ett av tygerna jag har beställt, och betalat för, hade inte kommit i de mängder hon hade beställt, därför var det slut och jag skulle få välja  annat tyg istället. Det gjorde jag, och fick veta att jag skulle få vänta en vecka till innan ett annat tyg jag hade beställt, skulle komma fram. Suck! Iaf, som kompensation för all väntan skulle jag få nått extra. Det ska bli kul att se :) Det är dock tveksamt ifall jag kommer att handla där igen. Jag beställde och betalade för över tre veckor sedan, och nu får jag vänta minst en vecka till. Det får vara bra tyger om det ska vara värt väntan.

Bugaboo har fixat så att UPS kommer och hämtar det gamla chassit. En kille från UPS ringde mig i eftremiddags..
-" Eh ja, jag skulle komma och plocka upp en datadel, dator eller nått sånt av dig imon?"
-"Näe, ett barnvagnschassi."
-"Barnvagnschassi?! Det blir första gången, det ska bli kul!"

Okidej. Jobbar man på UPS så är man tydligen knäpp osså :P

Idag har det varit full rulle. Vaknade av mitt larm! För en gångs skull, halleluja va härligt! :D Iofs så var jag uppe vid 03 och matade Bums, men det gör mig inte särskilt mycket :) Iväg med Áimée till dagis, där det skulle vara fotografering idag. Fick veta att jag skulle komma tillbaka 09:30 ifall jag ville ha syskonbilder. Knatade hem. Lät Bums leka av sig, slöade. Tillbaka till dagis. Fick vänta en lång stund, för det blir ju aldrig som det är sagt med tider och sånt. Aimée blev skitglad för att jag kom först, sedan blev hon bara grinig. "Mammaaaa, koooom. Mammaaa, följ meee määääjj" Gnällgnäll. Jag ska hålla mig borta från dagis i fortsättningen :) Fotandet gick bra iaf. Fotografen ville att jag skulle ligga bakom lådan flickorna satt på, och hålla Bums om midjan :P Näe tack. Jag satte Aimée på lådan, såg till att hon satt som hon skulle, satte Bums bredvid. Klickeliklick! Fäärdig!
Aimée bröt naturligtvis ihop när jag skulle gå. Det repade sig så fort jag försvann :P Hon är för rutinbunden. Nu fattas bara att hon bryter ihop när hon träffar någon ur personalen på ica ;)

Bums och jag gick hem. Hade missat samtal från mamsen, så jag ringde henne medans Bums fick mat. Pratade en stund. Läste bloggar. Framåt 12 somnade Bums, min första lediga stund på dagen. Hann vila en stund, innan det var dags att väcka Bums igen. Vi skulle hämta Aimée en halvtimme tidigare idag, eftersom vi skulle vara på BVC 13:30, den tid vi normalt plockar upp Aimée. Hade inte mage att låta henne gå extra idag med. Hon var 50 minuter extra igår, det räcker så bra.
Kom iaf iväg till BVC, såg årets första snöflinga! Bums var snäll, hade vuxit 2 cm på längden, är 74cm lång. Gått upp ett kilo med sen senast, 9.500gram nu. Stooor tjej. Fast Aimée var större.. Eller ja, kortare, men tjockare :D

Det blåste hemskt på oss hela promenaden, inget trevligt alls faktiskt.

Igår var vi i Växjö. Jag hämtade ut medicin till Aimées ögonlock, köpte två par jeansleggings, svarta och denim, Bums fick en ny mössa, KikKid <3. Hittade inte tryckknappar igår heller, det var väl självaste faen va svårt det skulle vara att få tag i!
Var på riktigt shoppinghumör, men jag har i stort sett noll peningan så jag gjorde rätt i att åka hem igen :P

Nu sitter Aimée här jämte mig och kinkar. Hon har duschat och ska strax äta kvällsmat innan det är läggdags. Bums sover redan. Ikväll blir det tv för hela slanten. Arga Snickaren och allt vad det var...

Imon ska det vara lugnt. Tror jag. Får se :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0