Sista måndagen i gamla huset...

Igår fick vi massor gjort!
Efter mycket om och men, och bråkande med barnen, fick vi in spis och kylskåp i köket! Nu ser det nästan färdigt ut! Speciellt ihop med taklampan som vi köpte i fredags.
Vi kände oss modiga och satte upp det ena stänkskyddet. Vi har köpt två stänkskydd i form av emaljerade plåtar, en grå att ha vid diskbänken och en svart att ha vid spisen. Igår fick vi dit den vid diskbänken, lite nervigt, men det gick :) Sedan hann vi sätta upp konsoller för hyllorna vid frukostbänken, under tiden var elektrikern där och avslutade elen i köket.
Tfan hann skruva fast alla hyllplan och börja med hyllorna i skafferiet, innan klockan var 19:00 (!!) och jag blev färdig med middagen. Ungarna tyckte det var lite konstigt med middag så sent, det var marsch i säng efter middagen :)

Efter att jag hade läst saga för Aimée, tog jag cykeln bort till nya huset och fyllde soptunnan. Vi har rensat så mycket här i det gamla huset att vår tunna blev full :P Så jag cyklade bort med sopor, och passade på att trycka ner lite extra skräp i den tunnan. Sedan bar jag ut alla stora kartongen, plast och frigolit från möbler och vitvaror, ut i garaget..  Så nu finns det lite mer plats att röra sig på där borta.

Idag har jag båda barnen hemma, så vi ska röra oss bort till nya huset så småningom, och rensa lite bland lådorna inför det sista flyttlasset :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0