Apuuh!

Aimée och Bums har varit förkylda, därav den fattiga uppdateringen... Eller bristen på uppdatering kanske.
I måndags tränade jag en stund spinning följt av en timmes bodypump. Göttit. Bara för att komma hem och bära på Bums från halv tio till två på natten. Sedan satt Tfan med henne fram till fyra. Upp igen strax innan sju. Lagom härligt. Hon var helt igentäppt, inte förrän framåt eftermiddagen hade snuvan släppt så pass att hon iaf kunde sitta upp och sova i mitt knä. Hon höll sig vaken fram till halv tio på kvällen, sedan sov hon hela natten bortsett från en vällingpaus nån gång :) Aimée frisknade till under måndagen, fick vara hemma på tisdagen och gick på dagis igår. Men hon hade hosta igårkväll, och idag på morgonen. Lika bra att dagis är stängt idag.

Igår hade jag core och zumba. Svettigt värre kan jag avslöja. Och det blir ju inte bättre nu när ledaren i Zumban tycker att vi är så invanda att vi inte behöver några lugnare låtar till att öva till, så nu är det bara fullt ös rakt igenom. Och jag som flåsat mig igenom Coren innan... Kan avslöja att jag inte är så mycket att hänga i julgranen i slutet på Zumban, om man nu kan uttrycka sig så :)

Igår fick vi två spännande brev med posten. Ett var från F-kassan, där de meddelade att jag ska få ut jämställdhetsbonus! Pengarna kommer först med skatteåterbäringen, vilket känns lite fånigt länge. Jag ska nämligen få exakt samma summa som krävs för den efterlängtade OM-jackan :P
Det andra brevet kom från byns elbutik. Chefen där har varit hemma och kollat av vår el på Postgatan, eftersom vi har planer på att byta ut alla ledningar, plus elcentralen som är en smula antik. Nästan 70 000kr!! Utan moms!!! Jag trodde faktiskt att jag skulle svimma när jag läste det, och insåg att jag faktiskt läst rätt :P Hutlöst mycket pengar... Vi får ta och ringa runt lite tror jag...

Idga kommer anticimex till Postgatan och ska kolla av lite. Jag ska dit om en timme, så det börjar dra ihop sig till att ordna med påklädning osv.. Ska hämta posten först. Inte mycket annat på schemat idag... Handla.. Kan bli svårt, eftersom mina peningan är slut :P Kommer nya imon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0