I´m back!

Jag lever och mår bra. Det kom en väldigt välkommen och efterlängtad kille 5/7, och sedan dess har vi mest myst hela familjen.

Pojken kom iaf med planerat snitt 5 juli, kl 14:40, han var 53cm lång och vägde 4330gr. Han ska heta Bothas Lii Jack, med Bothas som tilltalsnamn, efter min gammelfarfar. Han föddes på tisdagen och på torsdagskvällen åkte vi hem. Då hade jag fått nog av BBeländet :P
Först gick han ner i vikt, till 3880gr, men över helgen kämpade han sig upp till 3890gr, på fredagen hade han gått upp till 4110gr, och en vecka senare hade han lagt på sig ytterligare 360gr! Fast han äter ju som en galning så det är ju inte konstigt att han tjockar på sig :P

Så just nu sitter jag mest i amningsfotöljen och ammar, byter blöjor, och försöker hinna med en och annan måltid själv. Dessutom får vi ju en del besök med, mestadels av kompisar som kommer förbi och är nyfikna.

Tyvärr har jag inte tömt kameran, så jag har inga bilder att bjuda på, men jag kan avslöja att han är kusligt lik Bums :P

Nu väntar jag på att läka ihop så att jag kan börja motionera igen. Idag var vi modiga och gav oss ut på en "liten" promenad. Det visade sig vara 15km promenad, varav ca 11km blev utan skor för min del, eftersom jag fick skoskav :P Dessutom visade det sig att min ischias inte har gett med sig, så nu har jag så ont att jag knappt kan gå. Klurigt, Fia! Kanske ska prova en lite kortare runda först :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0