Superb dag!

Igår var en riktigt bra dag! Om man bortser från att ungarna började vakna redan vid sex :P Snark! 
 
På förmiddagen målade Tfan första vändan med den tredje och sista färgen på Aimées rum. Den skulle ha varit mörkbrun, men visade sig bli mörklila. Märkligt, men superfint! Under tiden han målade var ungarna ute, iaf halva tiden.
När första rundan var målad tog vi tag i Aimées hår. Tfan kom ju hem med rödlila hår i torsdags och detta satte sina spår hos Aimée :) Och första färgen hon sa att hon ville ha var rosa, väldigt oväntat! ;) Så, jag grävde fram en förpackning avfärgning, iofs "bara" den sorten man kan köpa på ica. När jag gör det på mig själv brukar jag använda Stargazers blekmedel, men det kändes en smula väl starkt.
Aimée spenderade hela väntapåattblekmedletskafunka-tiden med att gny som en bortglömd hund. För just så tråkigt var det tydligen att sitta stilla och vänta :P Fast att vi hade förvarnat henne innan, flera gånger. Men, medlet fick sitta, sedan sköljde vi ur, fönade osså i med det rosa. Samma gny igen, iofs bara 20 minuter istället för 40 denna gången. Skölja ur igen och igång med fönen. Sedan hade vi en super nöjd tjej med rosa slingor i håret! Magiskt med rosa hår, och man är tydligen finast i hela världen när man har just den färgen, enligt Aimée själv :) Så roligt att hon blev nöjd!

Sedan knatade hela familjen bort till ica. Vi knölade ner Bums i vagnen i förhoppningen att hon skulle somna eftersom hon varit vaken bra mycket tidigare än vanligt, men det var tydligen bara önsketänkt!
När vi kom hem åt vi mellanmål och ungarna tog det lugnt vid tv:n en stund, innan jag förberedda popkorn och saft till eftermiddagens bio. Aimée och jag gick iväg till Folkets Hus för en stund tillsammans. Aimée gillade filmen, riktigt bra tyckte jag med. Megamind var det vi fick se. Iofs så stod det 3D på planscherna, men så var inte fallet. Vi ska vara glada att det iaf visas film ibland här i byn :P Det var ganska mycket folk på plats och Aimée fick en chans att visa upp sina tjusiga slingor :)
Efter bion fortsatte Aimée och jag till pizzerian för att köpa dagens middag :) Under tiden vi var på bio skulle Tfan och Bums titta på Nicke Nyfiken hemma, och Tfan hade planer på att kunna måla den allra sista vändan på Aimées rum. Men det sket sig, för Bums somnade i tvsoffan :P Som en klubbad säl! Hon hade precis vaknat till när Aimée och jag kom hem :)

Efter middagen fick Tfan till slut tid att måla det sista på rummet, Aimée blev supernöjd och vi andra med. Det blev mycket bättre än vi från början trodde. Nu pausar vi Aimées rum ett tag. Hon har fortfarande heltäckningsmattan kvar, den ska bort så småningom, men först ska minstingarnas rum renoveras. Vi ska börja med med att måla tak och de väggar som nu finns, vita. Sedan är planen att den nya väggen som delar rummet ska ha någon tapet, osså ska det målas på de väggar som blir ut mot vårt sovrum. Golvet ska målas med, innan vi släpper lös snickarn.
Bortsett från att ungarna höll igång till 21:00 på kvällen, så var dagens superb :)

Idag ska jag antagligen med Ela till Emmaus, premiär för min del. Skamligt eftersom det bara ligger några få mil härifrån :P Får se om jag hittar något kul. Borde kolla mitt konto med innan... Sedan är det spinning ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0