En Tinnustyjja te :)

Eftersom Lilleskrutt använder sin Tinnuströja så mycket, bestämde jag att det nog behövdes *minst* en tröja till.

Denna gången blev det vit och rödrandigt, E-Slöjd som vanligt. Kantade med svart mudd som jag köpt på Emmaus för en billig peng.
Denna gången använde jag svart textilfärg från Panduro, heltäckande för mörka tyger.. Men jag tycker nog att det blev lite flammigt, det kan vara mitt eget fel :)



Denna gången satte mig till att lägga en sömm i det svarta trycket osså, för att det skulle bli lite skillnad på de olika tröjorna :) Sydde sömmen med samma röda tråd som jag använde till att sticka ner mudden, jag tycker att det blev väldigt bra. Om man bortser från episoden där Skrutten kröp in under bordet och gasade med pedalen.. :P

Lite synd att det blev glapp i svansen med, men det är sånt jag kan leva med :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0