Tinnustöjjan

Efter semester (för mannen) och sommarlov (för dottern), insåg jag att de senaste fyra veckorna har haft ett tydligt tema. Nämligen film, Pettson och Findus om man ska vara korrekt :)

Då kom jag på den perfekta tröjan inför dagisstarten! En randig t-shirt med Findustryck ska det ju vara!

Det fick bli en Hanne Meedom t-shirt i form 1, kortärmad. Sydd i brun och rosa-randig trikå från E-Slöjd, kantad med brun trikå från samma ställe.
Sedan googlade jag fram en bra bild på Findus, som jag förstorade och skrev ut. Sedan kalkerade jag av konturerna och skulle föra över honom på klisterplast... Då visade det sig att min klisterplast var slut! Panik!!
Som väl är, när jag stod på Ica och surade över det dåliga utbudet, hittade jag "bokplast" i börja-skolan-hyllan. :)

När Findus väl var utskuren ur bokplasten, och tröjan var tvättad och torkad, tryckte jag dit plasten. Findus fick bli grön, som brallorna :) Jag använde Panduros textilfärg.




Jag tyckte att det blev en kul grej när svansen gick runt till ryggen på tröjan :)

Dessutom blev Lilleskrutt superglad för sin "Tinnus-töjja" :D

Bild på skrutten med tröjan på kommer senare.

Kommentarer
Postat av: á Yeliqa

Åh så fint tryck:) Jag förstår att tjejen blev glad över den tröjan :)

2008-08-04 @ 20:23:13
URL: http://tokigtalikt.blogspot.com
Postat av: Novaliv

Vad fina grejer du har gjort..jag blir aldeles till mig!! Jag har länge tänkt att köpa en ny symaskin men nu får det bli av för nu är jag mega inspirerad!! En fråga: var har du beställt den fina namnlappen med kronan och alvgrodan? Den var också superfin! Ha det gott!!

2008-08-12 @ 21:52:00
URL: http://novaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0