Pepparkaksgumma!



När dagislussen började närma sig och komma på tal på allvar, bestämde min man och jag ganska snabbt att vår Skrutt inte var någon Luciatjej.

Jag sydde en Alinjeformad klänning från Hanne Meedom, i storlek 98. Brun velour och mudd från NeaNobelle.
Jag tycker nog att den blev lite stor egentligen, jag brukar använda storlek 98, men denna gången funkade det inte rikigt. Men iaf så kommer ju klänningen att användas under en längre period på detta viset, för kristyrbanden och rosetten har jag tråcklat dit för hand. Jag tycker inte om kläder som bara kan användas en eller två gånger.

Byxorna är sydda av brun mudd från NeaNobelle, och två 70tals handdukar fyndade på loppisen i höstas, för 20kr stycket :) De är riktigt pepparkaksbruna i botten, med vita blommor på. Jag ritade av Hanne Meedoms byxos i storlek 98, form 1, och klippte av mitt imellan knä och piratlinjen.
 
Jag gillar dem starkt och Skrutten fick mycket kommentarer för sina kläder. Dessutom var hon enda pepparkaksgumman :)

Kommentarer
Postat av: E

fiiiin! du är en baddare på att sy:) och jävligt långarmad med tanke på magen ;P

2008-12-14 @ 18:01:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0