Långärmad t-shirt..

Äntligen har Aimée börjat gå full tid på dagis igen, och jag sätter mig vid symaskinen med en gång :)

Idag har jag sytt på en långärmad t-shirt i ett Me&i-liknande tyg, som jag hittade på Jofotex i november. Mönstret är från Hanne Meedoms barnkläder 0-4år. Verkligen jättebra mönster, och så himla bra instruktioner!
 Till mudd i ärm och halsringningen har jag använt brun trikå från E-slöjd.

Det hela gick ganska bra. Jag fick sprätta upp ena handledsmudden, eftersom jag sydde fast den med trikåsömmen på rätsidan, när den skulle ha sytts fast på avigan. Sedan fick maskinen för sig att göra två stora tuggor av undetråden, vilket iofs gick att sprätta upp. Osså fick den dessutom för sig att hoppa över kaststygnen, så på vissa ställen blev det bara raksöm. :P

Meeen! Jag svor inte åt maskinen idag heller :) Men hade det inte varit för strulet, så hade jag kanske hunnit med fållen med, och det hade ju varit roligt. Men nu får jag ta den imon istället.
image13

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0