Alvgrodan blev till.

Jag har alltid sytt. Men det var när jag väntade Lilleskrutt som det hela tog fart. Hon är nu 21 månader gammal.

Det blir nästan alltid barnkläder, till Lilleskrutt. Ibland blir det lite kläder till barn i släkten, eller i bekantskapskretsen. Jag är svag för retro, 70talet har fastnat i hjärnan, till min mans skräck :P 
Men ibland blir det lite annat pysslat med. Jag stickar lite, broderar ibland t.ex. 

Namnet alvgrodan! 
Min moster är osså sygalning, men främst konstnär. Hon ville låna foton på Lilleskrutt, för att öva på att måla barn. Hon målar oftast gnagare i mänskliga situationer, eller sagomiljöer. Hon trodde att Lilleskrutt kunde bli en bra modell, med alla sina ansiktsuttryck. Så av henne skulle man nog kunna göra en alvgroda eller nått. Sedan fastnade det!
Vid jul visade det sig att hon lånade fotona för att bl.a måla en tavla till min man och mig :)
image1
 


Kommentarer
Postat av: Sofi

Bilden är helt wow!! :)

2010-09-26 @ 18:18:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0