Byxa med kaninsurprise.

När Lilleskrutt var på dagis hann jag precis sy ihop ett par byxor.

Det blev ett svarta joggingbyxor med revärer i kanintyget. Mönstret har jag använt innan, till muddbyxor, från början ett Ottobre-mönster. Denna gången satte jag resår direkt i midjan, utan mudd. Och gummiband i bensluten, i kanaler.
Det svarta tyget har jag fått av min svägerska, som sydde mycket när hennes fyra barn var små. Nu hade hon gått igenom sina gömmor och plockat undan tyger till mig :)

Idag blev jag väldigt nöjd med mig själv.  Både med mönster och sömnaden. Symaskinen behövde inte ta imot en enda svordom idag :)

image10

Lilleskrutt tycker om sina nya byxor.
image11

Kommentarer
Postat av: áYeliqa

Byxorna ser ut att vara jättesköna och passar ju perfekt till tunikan

2008-02-05 @ 13:37:08
URL: http://tokigtalikt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0