Långsamt syende..

Jag syr, fast att det står stilla här på bloggen :P
Håller på med en tunika, i kanintyget. Den är nästan färdig :) Jag hade planer på att sy klart den idag. Glad i hågen släpade jag fram alla syprylar i matrummet, satte Lilleskrutt i matstolen och grejade loss. Allt med en vilt hejjande Skrutt i bakggrunden :D "Tyyyy, tyyyy!!!" ropar hon så fort jag närmar mig symaskinen :P

Hade bara fållen i nederkant kvar. Har kantat hela tunikan med kanintyget, trots att alla de andra bloggarna jag läser har använt brun mudd. Det hade passat bra, men jag har ingen brun mudd hemma, och vem vet när jag tar mig till en tygaffär här näst :P Så jag hade klippt ut remsorna i förväg, nu strök jag dem så att alla vik var på rätt ställe. Nu skulle de bara nålas på plats och sys fast. Nålandet gick näst intill smärtfritt, även det påhejjad av Lilleskrutt *tyyyy, tyyy!! Att det ska behöva förberedas så mycket!*
 Sydde fast remsan nästan hela vägen runt, när jag märkte att det inte var lika mycket tyg på fram och baksidan, så på framsidan såg det oki ut, men på baksidan hade jag missat remsan på många ställen.. Bajs.. Bara att sprätta och sy om. 
 Då tappade Skrutten humöret och skulle vara med, klänga överallt, pilla och vara arg. Jag tappade tålamodet. Halva fållen blev sprättad, resten får vänta tills imorron, när hon är på dagis. Då är det större chans för lugn och ro :D 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0