Stickat är nya grejen :)

Sticka är kul ju!
Efter hjälmmössorna kände jag mig lite varmare i stickorna, och gav mig på en kort halsduk i mohair till min mammas födelsedag. Tyvärr så hade jag inte så mycket garn, så den blev lite väl kort, men mamma blev glad :) Broschen hittade jag på byns loppis, och tanken var att jag skulle använda den till "något" :P

Tyvärr syns inte färgen på garnet! Det är inte bara rött, utan växlar mellan orange, grönt och lila. Underbart garn! :)




Efter halsduken bläddrade jag i en halndarbetsbok från 70talet, och hittade klassiska vantar. De verkade inte särskilt avancerade så jag gav mig på en testvante. Svärmor lär mig gå lös på hennes överblivna garner, så jag har att ta av nu :)
 Tanken med vanten var bara att prova på och sedan repa upp den. Men jag blev så nöjd, trots fel storlek och lite småfel, att jag inte har haft hjärta att repa upp min allra första vante än :P
Nu känner jag mig lite säkrare, och tanken är att det ska bli ett eller två par vantar framåt hösten :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0